Kilpailuoikeusperiaatteet

Suomen Vakuutuslakimiesten Yhdistys ry:n kilpailuoikeusperiaatteet

Näiden kilpailuoikeusperiaatteiden tarkoituksena on varmistaa kilpailulainsäädännön noudattaminen Suomen Vakuutuslakimiesten Yhdistys ry:n (jäljempänä Yhdistys) toiminnassa.

• Kaikkien Yhdistyksen hallituksen jäsenten ja toiminnassa muuten mukana olevien tai tilaisuuksiin osallistuvien on noudatettava näitä periaatteita.
  • Yhdistyksen jäsenet vastaavat itse siitä, että noudattavat voimassaolevaa kilpailuoikeutta.
  • Yhdistyksen sääntöjen mukaisena tarkoituksena on tarjota jäsenilleen tilaisuus vakuutusoikeudellisten tai muuten vakuutustoiminnassa esiintyvien kysymysten käsittelemiseen - edistää jäsentensä ammattitaitoa - antaa lausuntoja edellä mainituissa kysymyksissä - järjestää jäsenilleen koulutustilaisuuksia - harjoittaa alaansa kuuluvaa julkaisutoimintaa. Yhdistys toimii päämääriensä edistämiseksi yhteistoiminnassa vastaavien ulkomaisten yhdistysten kanssa.
  • Yhdistyksen toiminnalla ei ole kilpailuvaikutuksia.
  • Jäsenet eivät saa vaihtaa luottamuksellista tietoa edustamansa yhtiön liiketoiminnasta kilpailijayhtiön edustajan kanssa, elleivät tiedot ole julkisia, koordinoida tai tehdä sopimuksia kilpailuoikeuden mukaan kielletyistä teemoista. Kiellettyjä teemoja voivat olla esimerkiksi:
    • Hinnat, hinnoittelurakenne, alennukset ja kaikki niihin liittyvät tekijät
    • Markkinointi ja myynti, kuten jakelukanavat
    • Asiakkaat
    • Tulevat tuotteet ja niitä koskeva kehitystyö
    • Strategia ja tavoitteet
    • Tulevat investoinnit